Tuesday, October 6, 2009

Jam Vintage SANDOZ Automatik - SOLD












Jenama : SANDOZ
Model :
Diver's Watch
Pergerakan Enjin : Automatik
Buatan : Swiss Made
Kandungan Jewel(s) : 25 Jewels
Fizikal : Masih elok dan masa serta tarikh masih berfungsi dengan baik. Tarikh non-quick set.
Diameter Casing :
36mm (tidak termasuk crown)
Crown/Pelaras : Original tak bertanda
Dial :
Berbentuk cembung (pie pan ala2 Omega Constellation).
Pelindung Dial: Plastik kualiti tinggi berbentuk dome yang tiada kesan calar ketara. Agak bersih. Kelihatan seperti jarum saat juga melengkung mengikut bentuk acrylic glass. Unik dan menarik.
Logo Jenama : Dial, penutup belakang casing, folding clasp dan enjin.
Jenis Tali Ikat :
Bracelet s/steel bersaiz 20mm dan s/steel folding clasp bertanda jenama 'S' untuk Sandoz.

Model Diver dari Sandoz yang agak jarang didapati dengan bentuk dial yang unik dan agak menarik sesuai dijadikan koleksi disamping jam2 lama anda yang lain.
Nota : Gambar enjin tidak dapat disertakan kerana sangat ketat untuk membuka penutup belakang jam ini (saya takde alat yg mencukupi untuk kerja2 membukanya).Tetapi ia telah dipastikan MASIH ORIGINAL sewaktu mendapatkanya dulu dari seorang 'apek/uncle collector jam lama di Ipoh (apek tu dah buka tunjuk kat saya tapi selepas tu dia ketatkan semula,tak sangka jadi sangat2 ketat pulak lepas tu...saya nak buka semula dah tak boleh pulak...).
JAMINAN DARI SAYA KEPADA PEMBELI : JIKA ANDA BUKA DAN TENGOK ENJIN ADALAH BUKAN ASLI WANG AKAN DIKEMBALIKAN SEMULA DAN KOS POS SAYA AKAN TANGGUNG SEPENUHNYA UNTUK PEMULANGAN SEMULA JAM INI.
Terima kasih.