Monday, May 23, 2011

Seiko Pulsation Chronograph Automatic-SOLD


Seiko Pulsation-direka khas untuk membaca denyutan nadi. Automatik 17 jewels. Fungsi chronograph/stop watch. Casing besar 40mmx45mm dan berbentuk unik. Inner bezel untuk kegunaan khas para doktor boleh dilaras dua hala dengan mudah dan lancar.
Enjin 6139-6020. Japan A.

Nombor2 pada inner bezel masih jelas dan nyata..mengagumkan jam doktor nih...

Casing agak besar seperti kebanyakan model chrono-auto keluaran Seiko yang lain..dimension casing 40mm tidak termasuk crown yang terbonjol tu dan dari lug ke lug pulak 45mm..besar tu bro macam jam diver swiss made dah...

Aku cukup selesa dengan jam berstrap kulit macam nih...bracelet jam ni memang dah takde sejak beli dari pemilik terdahulu tapi bila aku google kan dia rupa-rupanya design bracelet asal tak lah susah nak cari sebab sama macam model2 Seiko atau Seiko 5 yang lain so kalau korang beli jam ni boleh cari sendiri la bracelet tu yer kat kedai2 jam berhampiran...

Bukan rupa je lawa tapi enjin memang lembut dan lancar..sejak aku beli dari pemilik terdahulu hari Ahad lepas sampai lah ari ni masih belum berhenti lagi enjin nya..masa pun agak tepat jugak so memang berpatutan lah jam ni dengan harga offer aku tu...

Ni bentuk casing aku snap dari beberapa sudut..ternyata lain dari model Seiko yang lain..agak mirip bentuk beberapa Seiko Sealion yang pernah aku jual sebelum nih...

Dua arrow tu point kat perkataan dan nombor rujukan untuk model jam ni...Japan A dan 6139-6020...siri Pulsation...

Movement kebanggaan Seiko...

17 jewels...

Strap dan buckle bercop jenama Seiko..


Acara penutup iklan diserikan dengan pandangan belakang Si Pulsation Automatik yang menjadi buruan Seiko Maniac...