Monday, July 16, 2012

KIENZLE Sub-Second Manual - SOLD

Kienzle antik ini berwajah baru dengan kemasan bracelet mess wire yang didatangkan khas dari Penang oleh seorang rakan juga penggiat memburu jam2 lama.
Harga masih serupa seperti tertera tapi boleh nego sikit2 lagi asalkan berpatutan.


Bracelet ini agak kusam dan kelam kerana saya belom pun sempat polish. Kalau dan polish ni nescaya lagi bersinar...




Ada sedikit kesan pudar pada pukul 10, 11, 12 dan 1.

Rare model...susah nak jumpa...

Vintaj yang menawan....

Strap ini hanya lah sekadar 'tangkap muat' sahaja, anda boleh pakaikan ia apa2 strap yang lebih sesuai mengikut citarasa sendiri....

Dial lawa lagi...biasalah jam lama mesti ada kekurangan dari segi kesempurnaan fizikal mau pun mental nya....ada mental ke?

Ukiran jenama kat belakang case back...

Arrow menunjukkan lapisan dial, enjin dan caseback yang melekat antara satu sama lain, saya tak pandai nak buka risau rosak...tukang jamdi tempat saya pun tak pandai buka...mungkin tukang jam di tempat lain lebih mahir....silakan cuba....saya sendiri pun belum dapat menatap rupa paras enjin jam ini...

Setelah dibuka sekadar ini yang termampu boleh saya paparkan....