Friday, August 21, 2009

RAMADHAN dan KITA

Selamat sejahtera ke atas mu...SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK DAN SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA DAN JUGA IBADAH2 YANG LAIN kepada semua muslimin dan muslimat yg terbaca artikel ni amnya dan kepada semua rakan2 blogger khasnya.
Saya mohon maaf kepada semua di atas segala kesilapan budi bicara atau sebagainya menjelang bulan yg amat mulia ini kerana ia adalah antara syarat agar ibadah kita di bulan yg mulia ini diterima Allah.

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika

masih ada).

* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri.

* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat.

'Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak'.


Nampaknya saya akan jadi lebih sebok lg sekarang dan lg sukar untuk update blog..mungkin susah nk cr masa yg sesuai sebab jadual harian agak ketat di tambah pulak dengan isteri tercinta yg sedang tunggu detik je untuk melahirkan anak ke-2 kami, Insya-Allah. Agak banyak juga barangan dan artikel yg ingin saya kongsi bersama di sini tapi belum ada kesempatan... tengoklah nanti bila betul2 lapang mcm lapangan terbang boleh lah...ehhehee..jam oh jam.. sampai bila pun tak habis..love you forever....sebelum mengundur diri saya nak ucapkan terima kasih yg byk kpd Tuan Mansor&Son (LimauTambun) yg hadiahkan saya topi di Ipoh tempohari, you both really sgt baik dan pemurah, semoga Allah sentiasa rahmati kalian sekeluarga,amin!...jumpa lagi all bloggers!(puasa..jgn tk puasa tau...hehehehe)


Wasallam.